VIKTIGT! Norrlands Bredbands tjänster upphör den 30 september 2025

Norrlands Bredbands internettjänster upphör helt den 30 september 2025.

Vi har under en längre tid fört en dialog med Norrlands Bredband för att hitta en lösning på den situation bolaget befinner sig i. Nu är det dock helt klart att de inte kommer att leverera sina tjänster i Jokknet efter månadsskiftet. Anledningen är att bolaget inte uppfyller sina ekonomiska åtaganden gentemot oss.

Det innebär att Norrlands Bredbands tjänster i Jokknet upphör helt den 30 september 2025. Om du idag har din internettjänst via Norrlands Bredband behöver du därför byta till en annan tjänsteleverantör för att kunna fortsätta använda din internetanslutning.

Praktisk information – så berörs du som kund

  • Befintliga internettjänster från Norrlands Bredband via Jokknet fungerar fram till och med 2025-09-30, kl. 23:59.
  • Samtliga tjänster via Jokknet avslutas 2025-09-30, kl. 23:59.
  • Berörda kunder behöver beställa en ny tjänst från någon av Jokknet:s övriga leverantörer med start 2025-10-01 för att undvika avbrott i internetleveransen.

Byta leverantör

Som kund hos Norrlands Bredband behöver du själv säga upp din internettjänst direkt till Norrlands Bredband. Kontaktuppgifter finns på avtal och fakturor från Norrlands Bredband eller på deras hemsida.

  • Om du vill börja använda en ny leverantör före 2025-10-01, behöver du först kontakta Norrlands Bredband och be dem ta bort sin tjänst från din anslutning. Därefter kan du beställa den nya tjänsten från den leverantör du väljer.
  • Om du istället beställer tjänsten med start tidigast 2025-10-01, kommer den nya tjänsten att aktiveras oavsett om Norrlands Bredband hunnit handlägga din uppsägning eller inte. Kom ihåg att meddela din nya leverantör att du vill ha startdatum tidigast 2025-10-01.

”Vi får inte tag i Norrlands Bredband. Vad gör vi?”

Vi på Jokknet råder alla berörda kunder att skriftligen, via antingen digital eller fysisk försändelse, meddela att ni säger upp ert abonnemang. Sannolikt kommer ni inte få någon bekräftelse från dem innan månadsskiftet. Det viktigaste är att ni meddelat dem.

Fr.o.m. 2025-10-01 kommer övriga leverantörer kunna leverera sina tjänster. Detta oavsett om Norrlands Bredband hunnit handlägga er uppsägning eller inte.

Vilka tjänsteleverantörer finns det?

För att hitta aktuella tjänsteleverantörer på Jokkmokks Stadsnät (Jokknet) så kan du följa denna länk. Där finns även uppgifter om priser och möjlighet att välja dom olika hastigheterna som erbjuds. Om du har företags-abonnemang så kan du klicka på fliken ”Företag” på samma lista för att se aktuella tjänsteleverantörer och priser för just företag.


Kommentarer

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *