Förra veckan informerade jag samtliga kunder i Snesudden om behovet av att ansluta sin utrustning till ström. Syftet var att kunna verifiera signalstyrkan och identifiera eventuella problem i området.
Under den gångna veckan har vi endast lyckats etablera kontakt med tre kunder längs sträckan, vilket är ett lågt antal. Trots detta har vi kunnat konstatera att det finns brister som måste åtgärdas för att fibernätet ska kunna driftsättas på ett säkert och tillförlitligt sätt.
De uppmätta dämpningsvärdena i fibern är för höga, vilket innebär att nätet inte kan godkännas eller tas i drift innan dessa problem är lösta.
Vi arbetar nu tillsammans med vår entreprenör för att ta fram en lösning som säkerställer att nätet uppfyller alla krav för godkännande och driftsättning.
Vi återkommer med en uppdatering så snart en lösning är fastställd.
Med vänliga hälsningar/best regards
Varrudagáj/ Ustitlaš dearvvuođaiguin
Urban Fjellström
IT Projektledare
Telefon: 0971-17168
urban.fjellstrom@jokkmokk.se

Lämna ett svar