Denna vecka har vi fokuserat på att laga fiberkanalisationen i Kåbdalis för att kunna ansluta dom sista kunderna. Jag skrev om detta i tisdags och vi fastställde då att 12 kunder i område 5 hade fel på kanalisationen. Område 5 är Kåbdalis samhälle och fastigheter längs E45:an.
Igår, onsdag den 11/9, så fanns det bara en enda kund som vi inte löst kanalisationsproblemen till. Problemet där är väldigt komplicerat och vi måste fundera ut något extraordinärt för att lösa det.
Det återstår 8 stycken kunder med kanalisationsproblem i Backbyn, där vi planerar att påbörja reparationerna nästa vecka. Vi har förhoppningar om att fiberkanalisationen är klämd på ett fåtal ställen som i sin tur påverkar många kunder. Vi kan dock inte säga något konkret just nu, men jag återkommer så fort vi får koll på läget.
Kunder som fått sin fiberkanalisation reparerad kommer att svetsas in och läggas upp i systemet. Dom kan förvänta sig ett positivt meddelande från mig så fort allt är färdigt för att ansluta en tjänst.
Jag håller er som vanligt uppdaterade om läget, så fort jag har något nytt att rapportera.
Med vänliga hälsningar/best regards
Varrudagáj/ Ustitlaš dearvvuođaiguin
Urban Fjellström
IT Projektledare
Telefon: 0971-17168
urban.fjellstrom@jokkmokk.se
Lämna ett svar